ساختار سئو

سئو یا Seo چیست ؟

سئو در واقع بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر است. سئو در انگلیسی بر گرفته از Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو می باشد. سئو مجموعه ای از کارها و عملیاتی است که بر روی یک سایت انجام می شود تا در نتایج غیرپولی گوگل در صفحات برتر نمایش داده شود. بهینه سازی بهتر است در زمان طراحی سایت بصورت صحیح پیاده سازی شود. در یک کلام سئو بازی بهتر بودن است.

استراتژی پیاده سازی سئو سایت حرفه ای

در حقیقت عوامل زیادی در بهبود رنک و افزایش بازدید یک سایت تاثیر گذار است. به گفته یکی از مدیران گوگل “ما برای رتبه بندی سایت ها، 200 عامل را بررسی می کنیم.” گوگل و دیگر موتورهای جستجو تعداد کمی از این فاکتورهای تاثیرگذار بر سئو را بیان نموده اند. سئو به این معنی است که شما این عوامل را یافته و در وب سایت خود پیاده سازی نمایید سپس با بهره گیری از این شاخص های کلیدی رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بالا ببرید.

سئو یعنی تجربه کاربری؟

اگر به دنبال جایگاه مناسب و افزایش بازدید سایت هستید باید متوجه این مسئله باشید که سئو یک امر کاملاً تخصصی است. برای دستیابی به نتایج مطلوب و رسیدن به صفحه اول گوگل باید از تجارب و کمکهای افراد متخصص در این زمینه بهره بگیرید.

توجه به این نکته لازم و ضروری است که سئوبه معنی فریب دادن گوگل یا دیگر موتورهای جستجو نیست نباید فراموش کرد که این جستجوگرها از الگوریتم های و تکنیک های بسیار پیچیده و بروزی استفاده می کنند. از اینرو، سایتهای متخلف که از به اصطلاح سئو کلاه سیاه استفاده می کنند در کمترین زمان شناسایی و در بلک لیست گوگل قرار می گیرند.

توضیحاتی کامل و روشن به زبان اصلی در خصوص سئو وبهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
ویدیو توضیح بهینه سازی یا همان سئو سایت

در این ویدیو سئو ، برخی از موارد مهم سئو که برای بهینه سازی سایت جهت موتورهای جستجو بسیار مهم هستند و همچنین الگوریتم جستجو به زبان بسیار ساده توضیح داده شده است. توضیحاتی در زمینه نقش کلمات و عنوان صفحه لینک ها و غیره دیدن این ویدئو به نوبه خود کمک شایانی به درک بهتر از سئو کمک می کند.

آنالیز رایگان سایت بصورت تخصصی

جهت بررسی سئو و آنالیز رایگان سایت خود بر روی لینک فوق کلیک نمایید.

سئو حرفه ای و انواع جستجو

سئو چگونگی کار کردن با موتورهای جستجو است.

بهینه سازی برای موتور جستجو ممکن است انواع مختلف جستجو را دربر گیرد، از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. سئو یک سایت شامل فاکتورهای زیادی می‌شود بیش از 200 عامل که توسط موتورهای جستجو بررسی و بازبینی می‌شود. (ویکیپدیا)
از دید بازاریابی اینترنتی، سئو به چگونگی کار کردن موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی جستجو می‌کنند و همین‌طور کلمات کلیدی تایپ‌شده و اینکه کدام‌ یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان موردتوجه قرار می‌گیرد را موردبررسی قرار می‌دهد. پس برای رسیدن به صفحه اول گوگل نیازمند مشاوره با افراد متخصص در این زمینه خواهیم بود چرا که تعداد معدودی از عوامل موثر بر سئو توسط شرکت های جستجوگر بیان شده است. جهت مشاوره رایگان سئو با ما تماس بگیرید.

بهینه سازی داخلی و بهینه سازی خارجی و محتواگذاری
مهمترین و برجسته ترین مراحل سئو سایت

بهینه سازی یک سایت فرایندی است کاملاً تخصصی و نیاز به زمان و دقت عمل فراوان دارد. در حقیقت، گوگل همیشه در حال تغییر و آپدیت الگوریتم خود است. مسئله مهمتر این است که تمامی موارد مهم امتیاز آور سئو هیچگاه بصورت عمومی بیان نشده است و همین امر می تواند فرایند پیاده سازی سئو را حساس پیچیده و کاملا تخصصی نماید. باید توجه داشت که اشتباه کردن در انجام مراحل کار می تواند باعث عدم گرفتن امتیاز و نتیجه مطلوب و گاهاً حتی موجب جریمه شدن وب سایتها گردد. اما بطور کل مراحل انجام یک پروژه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو شامل : سئو داخلی یا تکنیکال محتواگذاری صحیح و سئو خارجی می شود.

سئو داخلی یا تکنیکال

سئو داخلی که به انگلیسی On Page SEO خوانده می شود به مجموعه ای از فرآیند گفته می شود که با استفاده از بهینه سازی عناصر یک سایت، کدنویسی صحیح و یا حتی قرار گرفتن برخی از کدها مانند سی اس اس و جاوا در جایگاه مناسب و بهینه سازی این کدها که تاثیر مستقیم بر عملکرد و سرعت یک سایت دارد و بسیاری عملیات دیگر موجب افزایش رتبه و افزایش ترافیک سایت سایت می شود. به زبان ساده تر سئوی داخلی شامل محتوا و کدهای HTML می باشد که نتیجه آن در اختیار شما و قابل کنترل می باشد.

محتوا گذاری صحیح

گوگل توجه زیادی به تولید محتوای با کیفیت دارد. افرادی که در زمینه بهینه‌سازی موتور جستجو کار می کنند نباید از محتوای تکراری استفاده کنند به زبان ساده تر نباید محتوا را از سایت های دیگر کپی کنند چرا که این امر براحتی توسط الگوریتم های گوگل قابل شناسایی است. در حالی که با تولید محتوای جدید و رعایت اصول محتوا گذاری می توانیم براحتی نظر گوگل را بخود جلب و امتیاز مثبت برای این کار از گوگل دریافت نماییم.

سئو خارجی

سئوی خارجی سایت یا Off-page Seo یکی دیگر از مهمترین عامل‌های بهینه سازی و کسب رتبه در گوگل بحساب می آید. سئوی خارجی به مجموعه عواملی از جمله بک لینک ها گفته می شود که موجب بهبود و افزایش اعتبار سایت می شود. اما باید توجه داشت که این کار هم کاملاً تخصصی است و در این زمینه باید کاملاً هوشیار بود چرا که پیاده سازی اشتباه استرتژی سئو خارجی می تواند بسیار مخرب باشد. پیاده سازی استراتژی بک لینک باید بسیار هوشمندانه و حساب شده انجام شود. بعنوان مثال یک پروژه برای بهینه سازی سئو به بابون وب! واگذار گردید علیرغم داشتن بیش از 24000 بک لینک باز در نتایج جستجو در صفحات ده به بعد نمایش داده می شد این درصورتی بود که سایت رقیب با داشتن کمتر 150 بک لینک در صفحات نخست برای اکثر کلمه های کلیدی جستجو شده نمایش داده می شد. پس مشخص است که همه چیز گرفتن بک لینک نیست.

پس زمینه گوی طلایی

اهداف سئو

هدف از بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو کمک به کسب و کارهای اینترنتی و وبسایتها برای بالا بردن رنک و امتیاز سایت و در نتیجه نمایش در صفحات اول گوگل یا دیگر موتورهای جستجو جهت افزایش بازدید و ترافیک سایت است. بی شک این امر تاثیر بسزایی در افزایش فروش و تبدیل شدن به یک برند شناخته شده در پی دارد.

در چندین سال اخیر بحث بهینه‌سازی موتور جستجو بصورت ویژه‌ای تکامل یافت. موتورهای جستجو با استفاده از الگوریتمهای هوشمند و پیچیده در تلاش بوده‌اند تا بهترین محتوا و اطلاعات را در زمینه جستجو شده در اختیار کاربرانشان قرار دهند. از مهمترین اهداف سئو می توان به موارد زیر اشاره کرد : پیشی گرفتن از رقیبان با نمایش در صفحه اول، افزایش ترافیک سایت، افزایش بازدید سایت، افزایش فروش، تبدیل شدن به یک برند و غیره

با توجه به منسوخ شدن یا کم اثر شدن برخی از تکنیکهای بهینه سازی سایت که در گذشته استفاده می شد مانند تمرکز برتعداد بک لینک و پیج رنک و غیره این روزها نیاز به دانش تخصصی و بروز بیش از پیش به چشم می آید. اگر به اهمیت سئو و نقش آن در افزایش فروش و کسب سهم بیشتر بازار پی برده‌اید، کارشناسان سئو تیم بابن با تمام وجود در این راه کنار شما خواهند بود.

سئو کلاه سفید

تکنیک‌های سئو کلاه سفید و کلاه سیاه

تکنیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجو به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شوند: تکنیک ها و استراتژی‌های بهینه‌سازی که موتورهای جستجو بعنوان عواملی خوب به سئو کاران و مدیران سایت توصیه می کنند«کلاه سفید» و تکنیک های که مورد تایید موتورها نیست و برای دور زدن و فریب آنها می باشد«کلاه سیاه». موتورهای جستجو تلاش می‌کنند که اثر دسته دوم را کاهش دهند.

سئو کلاه سفید به زبانی ساده تر

+ تکنیک‌های سئو کلاه‌سفید تمایل به تولید نتایجی دارند که مدت‌زمان زیادی برقرار هستند یعنی استفاده از تکنیک های طبیعی برای افزایش امتیاز این استراتژی ممکن است زمان بیشتری بطول بیانجامد اما قطعاً نتیجه آن ماندگار و مطلوب است. + افزایش بازدید سایت با استفاده از تکنیک ها و دستورالعمل هایی که ناشی از فریب و دور زدن نباشد،یک تکنیک کلاه‌ سفید تلقی می‌شود. + کلاه سفید برای ایجاد محتوا برای کاربران مورد استفاده قرار می گیرد، نه برای موتورهای جستجو یعنی به جای اینکه به شکلهای مختلف بخواهید برخی از کلمات برجسته را تکرار کنید تمرکز خود را بر روی نوشتن یک مقاله مفید که برای کاربران جذاب هست بگذارید.

سئو کلاه سیاه به زبانی ساده تر

تکنیک‌های سئو کلاه‌ سیاه بجای تمرکز بر روش های صحیح، تمایل به استفاده از روش های نامطلوب برای فریب و دور زدن  جستجوگرها دارند. + یک تکنیک کلاه‌سیاه از متن پنهان‌شده یا نامرئی، یا متنی در خارج از صفحه‌نمایش، یا از تکنیک دیگری به نام کلاکینگ استفاده می‌کنند. + استفاده از خرید لینک و فروش لینک و همچنین مبادلات لینک + بهینه سازی بیش از حد لینک های داخلی. موتورهای جستجو با الگوریتم های پیچیده ای که بکار می برند در مدت زمان کوتاهی این سایت ها را شناسایی و با آنها برخورد شدید می کنند. تکنیک‌های سئو کلاه‌ سیاه تلاش می‌کنند تا رتبه‌بندی را از طریق فریب از روش‌ها و راه‌هایی که مورد تأیید موتور جستجو نیست، بهبود دهند.

سئو کلاه خاکستری

این تکنیک بین کلاه‌ سفید و کلاه سیاه است که از روش‌هایی استفاده می‌کند که از مجازات سایت جلوگیری می‌کند، اما بااین‌وجود، بهترین محتوا را برای کاربر مهیا نکرده و ترجیحاً روی بهبود رتبه‌بندی‌های موتور جستجو تمرکز می‌کند.

آشنایی مختصر با انواع الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی سایت و Seo در موتور جستجوگر گوگل مورد استفاده قرار می گیرند. فرآیندی که ربات های گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت ها را انجام می دهند، را الگوریتم های گوگل می گویند. الگوریتم های گوگل شامل معادلات و اهداف متفاوتی هستند ولی در کل هدف همگی این الگوریتم ها انتخاب بهترین وب سایت ها جهت نمایش در صفحه نتایج جستجو برای کاربران است.
از مهم ترین الگوریتم های گوگل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الگوریتم گوگل پنگوئن : در واقع روشی برای مقابله با سایتهایی است که قصد دارند با خرید بک لینک یا استفاده از تکنیک های کلاه سیاه لینک‌های خود را افزایش دهند تا جایگاه بهتری در نتایج جستجو بدست آورند.

الگوریتم گوگل پنگوئن
الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم گوگل پاندا : وظیفه اصلی گوگل پاندا بررسی کیفیت محتوا و شناسایی میزان رضایت کاربران از متن قرار گرفته در صفحه است. این الگوریتم به شدت با متن‌های کپی شده و کم ارزش مبارزه می‌نماید. شایان ذکر است که این الگوریتم به تمرکز بر محتوای تکراری عوامل دیگر مانند زمان ماندگاری در سایت و غیره را نیز مد نظر دارد.

الگوریتم گوگل کبوتر : گوگل کبوتر به کلمه جستجو شده توسط کاربر می پردازد و اگر این عبارت به یک موقعیت مکانی یا کسب و کار محلی اشاره داشته باشد نزدیک ترین و بهترین پیشنهادات را در اختیار او قرار میدهد. هدف الگوریتم کبوتر بهبود نتایج جستجو بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر و کسب و کار می باشد.

الگوریتم کبوتر گوگل
الگوریتم گوگل مرغ مگس خوار

الگوریتم گوگل مرغ مگس خوار : وظیفه اصلی الگوریتم مرغ مگس خوار بررسی عبارت جستجو شده و درک مفهوم آن است. در واقع این الگوریتم کمک می کند بهترین نتایج جستجو نمایش داده شود و صفحاتی را که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند و محتوای مطلوب و باکیفیتی ندارند جریمه می‌کند.

الگوریتم گوگل رنک برین : رنک برین گوگل وظیفه دارد تا براساس عبارت جستجو شده مفهوم مورد نظر کاربر را شناسایی و بهترین پاسخ را به او نمایش دهد. همچنین براساس رفتار کاربران رتبه بندی نتایج جستجو را بهینه سازی کند.

الگوریتم گوگل رنک برین
Call Now Button